bondbrud!

JA! en riktig bondbrud vill jag va, inte en bondbrud utan en bond-brud! Leva i foppatottlor, vadarbraxer, lilla-my-knut, sketiga brallor, o då menar jag inte skitiga byxor utan jag menar sketiga brallor, ja ni förstår, inte denna trafik, stadens kaos och allt annat! Det jag försöker att säga är att jag saknar livet på landet, när man bara kunde glida ut och pussa hästnäsorna när man ville eller ta sig en tripp ned till vattnet med doggsen o aldrig behöva vara instängd i en lägenhet! Jaja en dag ska jag bli bonde på riktigt, ni vet när man till och med känner sig upp-piffad i ett par jeans när man ska till affären, haha nej kanske inte så mkt bonde men näst intill ;)

Idag har varit en riktig skööön dag, ledig, hästarna, vännerna. Och nissepung min vän gick strålande idag, och N&N ser inte ut som travare längre, äntligen! Imorgon blir det ännu en njut-dag, och det luktar fest, GÖTT! o söndag blire jobb....o då menar jag verkligen JOBB för så som stallet ser ut nu efter veckans bravader är inte OK, måste kirra!

Så nu ska Rulta(mig själv) ta och rulla bort mot sängen och jag lovar er att jag rullar verkligen fram just nu, kankse dags att ta denna julskinka på allvar som idrottsfröken säger. För snart väntar både turkiet och grekland och man kan ju inte se ut som en knubbis på stranden även om man är en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0