februari och mera snö...

Älskade, älskade väder. Inte. Brukar inte vara den som klagar men idag var jag inte sams med den otroligt hala isen som dessutom är helt osynlig under den "vackra snön". Jo ni förstår att när jag idag kliver av bussen, stressad, otålig och hungrig som jag var, hade händerna fulla med både påsar, min stora väska, och annat stuff. Och i denna hets försöker fiffla upp min mobil som låg i en otroligt konstig innerficka så jag vrider ut och in på mig själv, i samma stund trasslar jag in mig i det långa axelbandet från väskan och landar pladask på mage! Pinsamt, jag kravvlar mig upp igen o hopp om att ingen skulle ha sett mig men jo, hela bussen satt och småflina åt mig genom rutorna. Arg som jag var borstade jag av mig snön och ger mig genast av därifrån MEN i samma sekund som jag pustar ut så halkar jag o vipps sitter jag på rumpan med alla mina saker omkring mig. Denna gång plockade jag endast på mig mina saker igen för att fortsätta därifrån utan att kolla på de hånflinande bussräsenärerna. Detta kankse kan ha vart en rolig syn ur andras perspektiv, inte alla som ser en knubbsäl som försöker att stå på sina egna ben varje dag....men jag, jag hade sissodär kul va :)

Dagen har annars bestått av hästar, hästar och hästar, de har gått bra allihopa:) Tog även barnasinnet i bruk och drog ett par repor på pulkan, skoj. dock väldigt halt och då menar jag vääldigt halt i dessa "konstläderridstövlar" som jag hade på fötterna och då kändes det som om de var döden som vara nära, historien om varför jag bar dessa stövlar kan göras både kort och lång men jag föredrar att inte dra den alls här ;)

Måste bara förbereda er som bor i denna underbart tråkiga stad att nästa vecka kommer den bli osäker. Min älskade Fridus flyttar hit och då kan det bjudas på ett och annat ;)

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0