Dag 2

Tanken denna torsdag var att vi skulle ta oss upp för att göra våran käraste idrottsfröken nöjd genom att spela ett parti brännsoll. Men när klockan ringde 08:00 så var inte livet på topp, jag var nog inte bakis, jag var förtfarande full så beslöt mig för att stanna i sängen för en gångs skull, välbehövligt! Senare mot eftermiddan vankades det körlektion, en dubbel jävel dessutom, tusan vad tråkigt och det var inte den bästa körningen, dock tur att jag slapp blåsa. Men efter körningen var det bara på't igen. Förfest i vasaparken tillsammans med mitt älskade HG, finns inte mycket bättre än goda vänner, jordgubbar, vin och sol. Vi sjöng våra sånger om och om igen till rösten inte ville mer. När mörkret kom allt närmare begav vi oss ner mot krogen, vår bästa vän Hugo. Vi sjöng så hela staden hörde oss, härliga studenttider tänker nog allt folk, för denna kväll var det inte en enda sur min! Väl inne på krogen levde vi som kungar, eller lite mer som galningar ur andras synvinklar kankse, men OM vi hade roligt. En av de bästa utgångarna på väldigt länge. När det var stängningsdags tog vi vårt pick och pack och drog oss ut gatan där det bjöds på både dans och andra spännande hemligheter. Lagom tills det började ljusna började vi våran vandring tillsammans med BB och hans coola gäng mot donken, det var en lååång vandring! Men att hänga på donken tillsammans med alla Hugos arbetare kan ju också vara väldigt roande, men sen blev tant Elin lite trött då var det bara att knalla hemmåt. Men vem orkar gå, så vi hittade en bil att bara hoppa in i till Elins stora förtjusning men även denna gång kom vi hem hela och rena, nästan. Skulle testa att sova någon timme men det gick ju sådär och när klockan ringde var det bara att sätta på sig mössan och knalla till skolan där det vankades mösspåtagning. Så iklädda samma kläder från gårdagen med ett och annat i både hår och på kroppen så gick vi hemifrån utan att dejta spegeln, tur det. Mösspåtagningen som vi hade ett antal dagar försent, vi är ju faktiskt inne på dag nummer tre nu, men den gick iallafall rätt smärtfritt, vi var ju fortfarande fulla. Men utspringsträningen gick ju mindre bra, men det löser sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0