helsingborg

ja först är det en gaaalen vinter, höll på att frysa ihjäl men överlevde även detta år, sen kom våren, trodde vi ja, men nu snöar det igen,, gud har ju verkligen noll koll och ingen planering alls, men det enda jag hoppas på just nu är en galet varm sommar, gärna värmebölja från maj till september, gärna ännu längre, varför inte hela året....
suuck. men inte tappar jag humöret för det, igår grillade vi för första gången iår, inte för att jag grillade men vi åt iaf grillat, det är mysigt och ett tecken på bättre tider. för bättre tider behövs verkligen, men vårkänslor betyder även svåååår saknad av mina vänner, alla grillfester, glassätande, promenader runt strömmen och allt som hör våren till hemma i norrköping, men dock är ju gammle norpan ett minne blott numera, nu för tiden bor jag ju i storstaden mantorp, stan på landet som jag fick förklara det i helgen..:)

Nu har vi äntligen fått en lastbil, vilket betyder inga fler skräckupplevelser med jocke, han är numera stendöd, hoppas jag iaf, fri sikt bakåt har han ju iaf men trots det finns det inget jag saknar hos den gamla bilen, han dog en välförtjänad död, och inga är gladare än jag och alex, men måste även tillägga att jocke har bringat oss många skratt med han skrik under våra åkturer. men tillbaka till lastbilen, förra helgen packade jag in tre utav mina favoritgrabbar, bara månsan som saknades, i lastbilen för att styra skäppet mot helsingborg, roine kapten höll en väldigt god kurs hela vägen ner trots stormen och otrevliga lastbilschafförer, vi fick även agera bilmekaniker under ditresan mitt i natten då lastbilen hittade på att han inte ville gå mer, men efter lite om och men var vi i kurs igen. efter ett gott motagande med all hjälp vi kunde få så var hästarna och allt bråte på varsin plats...sa godnatt för att sedan somna i ett gungande skäpp. sen kväll, eller natt följdes utav tidig morgon, upp och studdsa kl 5 men på tävling ärr jag aldrig morgontrött..vilket är ett stort plus på många tävlingar. hästarna gick helt okej och fråmmot kvällningen seglade även perrapirat och hans slav intill land, de hann se balo som inte startade förens halv 12 mitt i natten, 4 fel och jätttefin, hästarna är stjärnor som klarar av detta hets på tävling med nästan noll lugn och ro i stallarna. Hästarna gick även helt okej lördag och söndag. var ett meeting med väldigt långa men trevliga dagar med gott folk och fina hästar. hemfärden gick oxo som smort, kom hem söndagnatt, packade ur lastbilen och natt ade hästarna och sedan mig själv, skönt att gå o lägga sig den kvällen vill jag lova, men även efter söndagar kommer en ny dag, så bara att ta nya tag..:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0